19 feb. 2010

Audiovent?!

Satt och snurrade runt här på intranätet och kom in på någon sida med intervjuer av band osv, som sagt snurrade runt en del och helt plötsligt dök jag över bandet Audiovent.. Inte speciellt supertilltalande musik om du frågar mig, men samtidigt var det något som jag tyckte lät okej liksom. Kollade upp bandet på wikipedia och blev duktigt överaskad. Samtidigt inte superöveraskad för jag hade på känn att något var konstigt bekant.. Förstår ändå inte hur jag kunnat missa det? Är jag den enda som lyckats missa detta?.. kopierar lite fakta och länkar nedan så får ni se själva..



Audiovent was an American alternative rock band from Calabasas, California. Audiovent was formed in the early 1990s under the name Vent, and broke up in 2004.

Members

  • Jason Boyd - Lead vocals (1993-2004)
  • Benjamin Einziger - Guitar, vocals (1993-2004)
  • Paul Fried - Bass (1993-2004)
  • Jamin Wilcox - Drums, vocals (1993-2003)
  • Ryland Steen - Drums (2003-2004)

Ties to Incubus

Three out of four of the original members of Audiovent are related to members of the band Incubus. Jason Boyd is the brother of vocalist Brandon Boyd. Benjamin Einziger is brother of guitarist Mike Einziger, and Paul Fried is their stepbrother.

2 kommentarer:

solace sa...

haha, jo.. har de kopplingar till incubus så blir jag ju intresserad!
gillade låten också, ska kolla upp nån ickelive-version att ladda ner. fast fan vad sångaren lät som sin bror ändå.

fuzztones sa...

ah menart! de finns på spotify! ah eller hur, på livevideon låter det nästan som incubus, fast det dom spelat in låter inte riktigt lika likt.. inte riktigt lika skönt som det verkar på livevideon..