17 nov. 2009

Nosepress på en polisbil & en ekonomisk kris




Idag var jag på Arbetslivsresurs för första gången.. Något skit arbetsförmedlingen tvingade mig att gå med i för att dom inte har tillräckligt med resurser för alla arbetssökande längre. Så det är i stort sett Arbetsförmedlingen slash dagis eller något daghemsliknande.. Våra "jobb-coacher" snackar med oss som om vi vore totalt efterblivna och idag har vi suttit i en cirkel och pratat om våra drömmar i livet, vad vi vill ha ut av "programmet" som dom kallar det.. Kan inte förklara i ord hur missplacerad jag känner mig. Men det är väl förmodligen bara att bita ihop och nicka som alla andra muppar gör där för att få sitt aktivitetsstöd, så man åtminstone kan försöka ha ett svagt ekonomiskt men förhållandevist normalt liv trots den ökända krisen som så många har stupat i..

Efter dessa 3 sjukt bortkastade timmar av psykisk förvirring med mina tankar mestadels fokuserat på vad som gjorde att denna "jobb-coach" såg en så övervägande stark anledning till att skifta mellan två olika samtalstoner när hon pratade med oss i "gruppen" och sina arbetskollegor, satte jag mig i bilen och körde till replokalen för att snacka lite med rasmus och mattias, & sen hem..

Ikväll, äntligen fick jag tag på Aestethica. Har dock inte orkat se hela ännu för det är lite sent. Får ses färdigt imorgon helt enkelt! Han dock se så pass långt att jag lätt kan säga att detta hör till något av det hårdaste.. haha godnatt!

Inga kommentarer: